Boogaard

Je hebt schilders en meesterschilders. Michel Boogaard is zo’n meesterschilder. En als je kwaliteit in huis hebt, dan wil je dat ook uitstralen middels je huisstijl. Daarom vroeg Michel of wij zijn huisstijl onder handen wilden nemen. Als eerste hebben we afscheid genomen van het ietwat gedateerde ‘mannetje’ in het logo. Of eigenlijk beide mannetjes, want ook zijn bedrijfsonderdeel ‘stucwerk’ had een eigen mannetje. Dat afscheid was voor Michel wat pijnlijk, doch noodzakelijk. In het kader van ‘less is more’ hebben we het logo behoorlijk uitgekleed en vervolgens een modernere versie ontworpen.

Ook ‘Michel’ verdween uit de bedrijfsnaam en het logo. ‘Boogaard’ is korter, daarmee sterker en het straalt meer de grootte uit van zijn bedrijf. Met behoud van de kleuren creëerden wij een sterk vignet van de letter B dat ook gelezen kan worden als een ‘S’ van schilders en stucadoors. De open vorm van de ‘B’ komt van de strijkende beweging van het stucen en bestaat uit twee kleuren die beide disciplines weerspiegelen. Inmiddels rijden zijn bedrijfswagens al door de Zaanstreek.