Campagnes2018-05-24T10:49:23+00:00

Campagnes

Je hebt een nieuw product of dienst, een beurs of een evenement. Hoe zorg je dat het publiek daar in korte tijd van op de hoogte is? Nog belangrijker dan bij andere middelen is het bij een campagne van belang om je doelgroep goed in kaart te brengen: ‘Waar bevindt zich de doelgroep?’, ‘Wat zijn de psycho-sociale kenmerken?’, ‘Van welke media bedienen ze zich?’ en ‘Waar zijn ze gevoelig voor?’. Niet zelden doen we eerst zelf een marktonderzoek.

Een sterke campagne vereist een sterk beeld/tekst combinatie. Ludiek, informerend, overtuigend – geheel afhankelijk van het doel en de doelgroep. Naast expertise en vakkennis komt het hier vooral aan op creativiteit en grafische precisie. Het ontwerp is beeldbepalend voor de campagne. Maar de in te zetten media – de middelenmix – bepaalt sterk het succes van de campagne. Waar communicatiebureaus enkele jaren terug nog veel inzetten op print, zetten we nu veel meer in op online marketing (bijvoorbeeld sponsored ads en Google advertising). Het kost relatief veel minder en de resultaten zijn meetbaar. Zie hieronder enkele recente campagnes.

UITmarkt

Voor onze eigen Zaanse UItmarkt verzorgden we zelf de campagne. En met succes. Bijna 4.000 bezochten de eerste editie!

bekijk de case →

UITmarkt

Voor onze eigen Zaanse UItmarkt verzorgden we zelf de campagne. En met succes. Bijna 4.000 bezochten de eerste editie!

bekijk de case →

Fietsenstalling

Een nieuwe fietsenstalling in het centrum van Zaandam waar het ‘wildparkerende’ publiek van op de hoogte gebracht moest worden.

bekijk de case →

Stad aan de Zaan

Gemeente Zaanstad grijpt SAIL aan om ook in de Zaanstreek allerlei activiteiten te (laten) organiseren op en om het water. Zaanstad ligt immers ook aan het Noordzeekanaal en de Zaan eindigt hier. Wij ontwikkelden een krachtig merk dat het hele jaar zichtbaar was in media en alle activiteiten.

bekijk de case →

Stad aan de Zaan

Gemeente Zaanstad grijpt SAIL aan om ook in de Zaanstreek allerlei activiteiten te (laten) organiseren op en om het water. Zaanstad ligt immers ook aan het Noordzeekanaal en de Zaan eindigt hier. Wij ontwikkelden een krachtig merk dat het hele jaar zichtbaar was in media en alle activiteiten.

bekijk de case →